De mussen vallen van het dak en ook ik heb het tijdens deze warme dagen best wel zwaar. Weinig puf en energie om intensieve dingen te doen en dat is voor mij altijd een beetje moeilijk. Ik heb de afgelopen dagen meer op de bank gehangen dan het afgelopen half jaar. Niet dat dat erg is, want met de laptop op de bank kan ik alsnog best veel doen, maar de grote klussen in huis blijven nu even liggen.
Ik bestelde vorige week het inspiratiepakket van Rechtstreex. Het leek mij wel eens leuk om verrast te worden met ingrediënten die ik zelf waarschijnlijk niet zo snel zou kopen. En dat klopt hoor, want ik ontving een mega grote slobberkool. De naam doet mij een beetje denken aan de snoskomkommers uit de GVR 🙂 Met deze slobberkool ga ik iets heerlijks maken, maar daar gaat deze blog niet over…
Want ook ontving ik 2 prachtige grote stengels rabarber. Ik wilde daar weer een heerlijke compote van maken, maar hield behoorlijk veel kookvocht over van de rabarber, aardbeien en sinaasappel. Zonde om weg te gooien natuurlijk, dus ik maakte er een siroop van. Deze mocktail is heerlijk verfrissend en zeker niet te zoet. Ik mix de siroop met spa rood, ijsblokjes, citroen en verse basilicum. Een heerlijke dorstlessende mocktail waar je geen genoeg van kunt krijgen!
Tip: je kunt deze mocktail ook in een hoge karaf maken. Vul de karaf met ijsblokjes, citroenpartjes en verse blaadjes basilicum. Staat ook nog eens gezellig op tafel.