Enige tijd geleden deed ik mee aan de #swiepswoepswap van Mandy. Mandy koppelt verschillende foodbloggers aan elkaar met het verzoek om een recept uit te kiezen en na te maken, of er je eigen draai aan te geven. Een challenge waar ik helemaal blij van wordt. Zo leuk om inspiratie op te doen bij andere foodbloggers!
Deze maand werd ik gekoppeld aan het account van Lislovescooking.nl. Een blog met recepten voor iedereen die van lekker eten houdt. Je kunt je voorstellen dat ik mij meteen thuis voelde op de blog van Melissa. Melissa deelt hier namelijke heerlijke recepten. Van zoet tot hartig en van ontbijt tot diner. Na enig speurwerk besloot ik om aan de slag te gaan met haar recept voor de garnalen nuggets. Deze nuggets rol je in een jasje van panko (Japans broodkruim) en dit zorgt voor een crispy bite. Voordeel: deze nuggets bak je af in de oven en dus niet in de frituurpan. Zo kun je zonder schuldgevoel genieten van deze heerlijke snack.
Ik heb het recept her en der een beetje aangepast en er mijn eigen draai aan gegeven. Melissa serveerde de nuggets met een pittige wasabi saus. Ik koos voor een pittige mango chutney. Super easy om te maken en heel erg lekker bij deze garnalen nuggets, maar ook heel lekker op een bruine boterham met kaas! Een deel van de nuggets heb ik ingevroren zodat we hier op een later moment nog eens van kunnen genieten š Dankjewel Melissa voor de inspiratie!