Op mijn Instagram liet ik gister al weten dat ik aan de slag ging met een deze pruimencake. Als je mijn blog doorneemt dan zie je dat ik zelden bak. Enerzijds omdat ik totaal geen zoetekauw ben en veel liever hartige snacks maak en anderzijds omdat je zo weinig invloed hebt wanneer je je baksel de oven in stopt. Het is dan afwachten of het er goed uitkomt.
Maargoed, ik had nog een hele lading pruimen liggen die op moesten en een cake kun je natuurlijk prima uitdelen op bijvoorbeeld werk. Genoeg mensen die er wel heel erg blij van worden 🙂 Van de rest van de pruimen maakte ik jam.
En ondanks dat ik niet zo van bakken houd was deze pruimencake best wel goed te pruimen. Ik had een super mooi patroon in de cake gemaakt, maar weet ik veel dat fruit altijd naar beneden zakt. Weg patroon en het leverde helaas wat gaten op in de cake. Maar al met al ben ik niet ontevreden over het eindresultaat van deze pruimencake.